ActiveCampaign (MailBlue)
Als je automatisering inactief is en daarna weer actief wordt gemaakt voert hij niet met terugwerkende kracht acties uit.
Als de starttrigger een inschrijving op een lijst was (dat zou ik eigenlijk niet adviseren, maar) als je mensen op de lijst hebt gezet (die normaal deze automatisering zou triggeren, dan start de automatisering niet alsnog als je de automatisering activeert.
Het is dus slim om automatiseringen te deactiveren als je in het account wilt opschonen oid.
Dit is standaard voor elk emailprogramma omdat je in principe hun servers gebruikt voor het versturen van je mail. In de aanhef staat dus jouw mailadres via …
Dit KAN je wel aanpassen…
Dat is wel echt alweer next level technisch..
Ik ga je dit later in het jaar laten zien, maar ALS je daar nu al mee aan de slag wilt zou je
deze instructies van Mailblue:
of deze instructies van ActiveCampaign kunnen volgen:
Wellicht moet je de tags refreshen in de instellingen van WP Fusion.
Hiervoor klik je op de knop Refresh Available Tags & Fields
Blijkbaar heeft Outlook vaker last van deze fratsen en is een van de oplossingen de knop te vervangen door een afbeelding.
Hiervoor hebben ze me deze link gestuurd
Dit heeft er vaak mee te maken dat een contact met méér dan een mailadres staat ingeschreven. Er wordt per mailadres een nieuw contact aangemaakt en dus ook per mailadres uitgeschreven als iemand zich voor je mails afmeldt.
En helaas kan je daar niet zoveel aan doen…
Maar mocht je dus netjes segmenteren en eens een mail krijgen van iemand die boos is 😉 omdat ze al deelnemer zijn..
Dan kan dit daarvan de reden zijn en is het goed om even na te kijken op welk mailadres ze de mail ontvangen hebben zodat je het mailadres dat overbodig is uit je account kunt verwijderen.
ActiveCampaign werkt visueel, super intuïtief en zeker ook met het oog op het inrichten van marketingfunnels biedt ActiveCampaign allerlei mogelijkheden om deze op een gebruiksvriendelijke manier in te richten en toe te passen.
ActiveCampaign is daarnaast in het Nederlands in te stellen.
In allebei moet je tegenwoordig investeren, maar ActiveCampaign is wat mij betreft een betere investering.
Alles van je klant staat in zijn of haar AC account en jij kan daar met je eigen inloggegevens toegang toe krijgen.
Je laat je als gebruiker aan zijn account toevoegen zodat je onder jouw eigen inloggegevens toegang hebt tot het account van je klant (je klant moet je daar dus inderdaad als beheerder aan toevoegen).
Als je in dahsboard naar WP Fusion gaat staat er naast WP Fusion Settings; Refresh available Tags & Fields.
Hier klik je op en kan je weer verder.
Voeg jezelf toe aan AC / MB en voeg jezelf daarna toe een automatisering zoals dat ook bij een ‘betalend’ of ‘echt’ contact zou gaan (door bv het toevoegen van de tag die de automatisering triggert).
Hiervoor kan je de plugins WC-AC hook of ES Woocommerce Activecampaign voor gebruiken.
Je kunt even een kopie van de webhook toevoegen onder die onderste wachtstap en dan daaronder ook weer een nieuwe wachtstap zetten en deze 5 er dan doorheen ‘pushen’ door die wachtstap waar ze nu in staan aan te passen naar 5 minuten. Nadat ze er doorheen zijn kan je dan de 2e webhook weer weghalen zodat nieuwe aanmeldingen wel weer gewoon deze route kunnen bewandelen.
Hiervoor kan je als voorwaarden een doel instellen, die geef je een tag, zo ook de contacten. Zodra de contacten deze tag krijgen springen ze door naar waar het doel is ingesteld.
Dan ga je naar contactpersonen > zoeken > geavanceerd zoeken en dan via segmenteren kan je intikken: Heeft geklikt op link.
In deze video zie je hoe je een formulier aanmaakt en op je website kunt integreren.
Vanaf 05:20 zie je hoe je een AVG checkbox en daarna privacy vermelding aan het formulier toevoegt.
Zorg dat de vinkjes bij redirect-URL uitgeschakeld zijn in het Email Opt-In instellingen.
Als je de funnel niet zelf heb beeindigd of een wachtstap inschakeld na de laatste mail, dan gaat iedereen automatisch uit de automatisering.
Gebruik je ActiveCampaign voor het versturen van die mails? Dan kan je de pagina’s beveiligen met een tag en die tag toevoegen / verwijderen in een automatisering. Nadeel is dat mensen dan wel ingelogd moeten zijn.
In Divi heb je ook de mogelijkheid om te werken met condities in sectie, rij of module. Dit kan je instellen via tabblad advanced > Conditions. Daar kan je dan een datum en tijd toevoegen waarop dit onderdeel zichtbaar is/wordt. Je zou dan eventueel na het verstrijken van de tijd een bericht kunnen plaatsen dat content niet meer zichtbaar is.
Het kan wel maar dan moet je de mails gaan coderen met HTML. Maar dit wordt afgeraden omdat de manier waarop je mail wordt weergegeven te maken heeft met het ontvangende emailprogramma en de fonts die daar ook in beschikbaar zijn. Als jouw custom font niet beschikbaar is in DAT programma dan wordt hij alsnog anders weergegeven.
De fonts die standaard in Active Campaign worden weergegeven zijn fonts die door de meeste ontvangende emailprogramma’s gebruikt en herkend worden.
>> Dit is ook echt een valkuil van ondernemers trouwens.. dat ze ‘creatief’ willen zijn met hun uitingen en daarbij te weinig oog hebben voor ‘conversie’..
De mails die het best geopend worden zijn mails waarbij mensen het gevoel hebben dat ze persoonlijk worden aangesproken (dus een mail waarbij het voelt alsof die persoonlijk aan hen zijn geschreven, en dan zijn meestal niet de ‘mooi opgemaakte’ mails).
Veel opmaak gaat verloren, dus behalve dat je beter niet te creatief kunt zijn met kleuren en lettertypes zijn er ook veel mailprogramma’s die foto’s standaard blokkeren, die zien mensen pas als ze ACTIEF toestemming geven om ze te downloaden (en dat doen mensen meestal niet bij ‘nieuwsbrieven’)
Dat kan, dan verbind je gewoon met beide domeinen, geen probleem.
Ja, je kan gewoon dezelfde API code en URL gebruiken.
Yes, deze kan je (als ze dat niet al staan) gewoon toevoegen in AC / MB en daarna de tag meegeven waarmee de automatisering start, zodat ze daarmee in de mailopvolging terecht komen. Let op, dan komen ze wel BOVENAAN in de automatisering.
Je kunt ook mensen op een ander punt in de automatisering laten instromen.
Kun je per mail apart instellen (daarmee overrule je het standaard email adres uit de Instellingen van het account
Klopt, vanuit Part 2 worden mensen part 1 in gestuurd.
Info@ mailadressen belanden vaak in de SPAM folder van de ontvanger, vandaar dat het niet slim is om een mailadres dat begint met info@ of bv mail@ of support@ te gebruiken.
Beter is bv een mailadres dat begint met de voornaam van je opdrachtgever.
Zonder WP Fusion kan je WC AC Hook of ES Woocommerce Activecampaign gebruiken.
Zelf heb ik in het verleden veel gebruik gemaakt van WC AC Hook, maar daar ontstonden veel problemen mee (tags werden niet doorgestuurd naar ActiveCampaign) waardoor ik opzoek ben gegaan naar een goed alternatief, waardoor ik bij WP Fusion terecht ben gekomen.
Zie deze link https://help.mailblue.nl/hc/nl/articles/360009339694-Een-koppeling-maken-met-WooCommerce
Bij WP Fusion vind ik geen AC webhook die dit doet maar ik kan mij wel voorstellen dat hiervoor iets moet zijn en ik vond ik dit:Â https://wpfusion.com/…/adv…/deleting-users-via-webhooks/
WP Fusion wil niet verantwoordelijk zijn voor foutieve verwijderingen.