Het kan wel maar dan moet je de mails gaan coderen met HTML. Maar dit wordt afgeraden omdat de manier waarop je mail wordt weergegeven te maken heeft met het ontvangende emailprogramma en de fonts die daar ook in beschikbaar zijn. Als jouw custom font niet beschikbaar is in DAT programma dan wordt hij alsnog anders weergegeven.
De fonts die standaard in Active Campaign worden weergegeven zijn fonts die door de meeste ontvangende emailprogramma’s gebruikt en herkend worden.
>> Dit is ook echt een valkuil van ondernemers trouwens.. dat ze ‘creatief’ willen zijn met hun uitingen en daarbij te weinig oog hebben voor ‘conversie’..
De mails die het best geopend worden zijn mails waarbij mensen het gevoel hebben dat ze persoonlijk worden aangesproken (dus een mail waarbij het voelt alsof die persoonlijk aan hen zijn geschreven, en dan zijn meestal niet de ‘mooi opgemaakte’ mails).
Veel opmaak gaat verloren, dus behalve dat je beter niet te creatief kunt zijn met kleuren en lettertypes zijn er ook veel mailprogramma’s die foto’s standaard blokkeren, die zien mensen pas als ze ACTIEF toestemming geven om ze te downloaden (en dat doen mensen meestal niet bij ‘nieuwsbrieven’)